Suzanne’s blog

woensdag 30 september 2015

Er was eens…

Er was eens een workshop storytelling en ik schreef me in. Storytelling is niet nieuw voor mij maar dit keer ging het specifiek over storytelling in de zorgsector. En die combinatie sprak mij bijzonder aan. Ik toog naar Utrecht en werd bijzonder verrast door een zeer interessante workshop. Nu ben ik nóg meer overtuigd door de kracht van een verhaal. Aan de hand van een verhaal je diensten onder de aandacht brengen, dat is het! Ik geloof in een groot effect hiervan.

Een verhaal creëert een klik

Wanneer een verhaal goed verteld wordt, creëert het een ‘klik’ in iemands hersenen: we begrijpen ineens wat we lezen of zien, relativeren het naar onszelf en onthouden het daarom beter. “We hunger for stories the way we hunger for food” zegt Donald Miller, schrijver van het boek ‘How to tell a story’, zeer treffend. Een goed geschreven of verteld verhaal onthoud je dus veel beter dan een informatieve tekst.

Wordt vervolgd...

Ondersteun je de klassieke teksten zoals een brochure- of webtekst met verhalen dan versterkt dit elkaar alleen maar. Daarom ben ik van plan verhalen te gaan schrijven. En na mijn workshop van afgelopen vrijdag ga ik beginnen met verhalen over cliënten in de zorg. Dat zou zomaar eens kunnen gaan over een dame die thuiszorg ontvangt en haar verzorgsters trakteert op een high tea voor haar verjaardag. Wordt vervolgd… zal ik maar zeggen.

Website Zorgcentrum Vincent Depaul live

Zoals ik deze zomer al schreef in mijn blog zijn we de aflopen maanden volop bezig geweest met het realiseren van een nieuwe website voor Zorgcentrum Vincent Depaul. Gisteren is deze website live gegaan op het wereldwijde web. Ik heb de website mogen presenteren aan cliënten en medewerkers tijdens een feestelijke bijeenkomst in het zorgcentrum in Panningen. Tegelijktijd hebben we het nieuwe logo onthuld. Benieuwd? Neem dan een kijkje op Vincentdepaul.nl

Uw internetbrowser is verouderd.

Voor een goede weergave is een recente versie van uw browser vereist.